fredag den 9. marts 2018

Right down

For at gøre en lang historie kort, det begyndte at gøre ondt i mine fødder når jeg gik i sko og støvler med hæl. Jeg droppede totalt alt med hæl og købte flotte sneakers i stærke farver. Efter lang tid er jeg nu begyndt at prøve de tilbage værende sko og støvler, som jeg ikke har solgt elelr givet væk, og heldigvis er der nu nogen jeg kan bruge. F.eks disse brune støvler.

Når jeg tog dem på havde jeg lyst til at få en brun bluse. Først på lageret for at se om der var brunt garn og minsadten var der brun, smuk meleret supersoft og noget Fin alpaka. Begge dele fra Garn-garagen og købet for at komme op et beløb, hvor man ikke skal betale porto ;-)

Så var arbejdsgangen først en strikkeprøve, vask af denne og opmåling. Så gik jagten efter en opskrift og her kom inspirationen fra Instagram og blogland. Der var mange som strikke Susie Haumanns model Right Down fra bogen Keep It Simple og den virkede perfekt.

Nu er den færdig og jeg er meget tilfreds. Det er altid spændende når et projekt afsluttes og hvad der sker under vask, især når strikkefastheden først kom til at passe efter vask :-) Jeg prøvede den i går aftes mens den stadig var våd og manden og jeg var enige om at den sidder fint.





Den er enkel og har en sød detalje i raglanen og siden af blusen.












Og i dag fik jeg endelig chancen for at tage et billede i snevejr, jeg vil have forår, men det var alligevel meget hyggeligt.

Jeg har strikket på p. 3,5 - på mine Signature needles og jeg har brugt 204 gram supersoft og 138 gram fin alpaka.


1 kommentar:

  1. Det er en rigtig dejlig trøje/model. du bliver så glad for den jeg har den også på pindene i mit håndspundene garn.

    SvarSlet