tirsdag den 20. juni 2017

Havannah

Først blev min Heron for lille, jeg valgte en størrelse meget tæt på mine mål også kiksede strikkefastheden. Derefter blev min Pink Pearl for lille efter centrifugering. Da jeg så ville strikke Havannah var der en størrelse meget tæt på mit brystmål og springet til den næste var stor.

Nu skulle den altså ikke være for lille.... Altså valgte jeg den største.Modellen er strikke i A-model med udtagninger i siderne.

Da jeg næsten var færdig synes jeg den var stor i det, men jeg strikkede den færdig. Den var alt for stor og håbløs. Det klædte mig altså ikke.

Nå nu igen - jeg pillede op til ærmegabene og begyndte at strikke uden udtagningerne, faktisk valgte jeg at lave indtagninger til taljen. Jeg har lige strikket et par ting, som blev for små, så nu skal jeg være sikker, så jeg tog størrelse godt stor i forhold til brystmålet. Man tog ud i a-facon. Slutningen var jeg i tvivl om. Da den var færdig var den for stor og håbløs sært kjoleagtig, på den dumme måde.

Så nu har jeg trævlet til 5 cm under armene før nogen a-facon udtagninger , jeg har planlagt at strikke lige ned og måske lave nogle talje indtagninger ved 13 - 17 og 21 cm ogefter endnu 5 cm tog jeg 2 m ud i hver side. Jeg gentog efter 3 cm 2 gange.

I stedetfor den specielle afslutning valgte jeg at strikke rib i striber så det mindede om den oprindelige model. Ang. afslutninger så må jeg erkende at jeg er en rib-pige. Jeg kan bare godt lide de lidt fastere afslutninger.

Nu er den færdig igen og den er stadig for stor og jeg vil højst bruge den som hyggetrøje herhjemme. Jeg tror jeg vil prøve at sælge den, der er jo grænser for hvormange hyggetrøjer jeg har brug for.

Jeg har strikket efter den oversatte opskrift fra Strikkeglads hjemmeside, men den findes også på engelsk på Ravelry.


Forbrug:
Grøn C23: 10 gram
Mørk lilla C35: 126 gram
Lys lilla C6: 135 gram

Ingen kommentarer:

Send en kommentar