søndag den 1. januar 2017

Spiral staircase shawl

Til en af Garnkistens strikkecafeer sad Kristina aka #frk_Lystlund og strikkede på et fint og enkelt sjal, som vi var flere som faldt for det. Sjalet hedder Spiral staircase shawl.

Jeg strikkede først et par stykker med lagergarn og snart blev jeg fristet til at købe det smukkeste nøgle uika-garn - Chispa merino sock i gul!?.
På Ravelry blev jeg inspireret til at strikke en hulrække pr trappe
og det tilføjer en lethed til sjalet som jeg rigtigt godt kan lide.




Her mellem jul
og nytår blev mit
gule Chispa spiral staircase shawl færdigt.




Jeg elsker spillet i garnet og de fine glimmer nister. Jeg har brugt 1 helt nøgle og jeg synes det har givet et rigtigt fint tørklæde, som jeg tror jeg får brugt :-)

2 kommentarer:

  1. Det er et flot sjal. Godt nytår til dig :o)

    SvarSlet
  2. Jeg er da fuldstændig vild med den smukke farve og det spil, der er i garnet - hvor er det blevet flot - gul når det er allerbedst :-) Og dine lagergarn-tørklæder er også blevet fine - ingen tvivl om, at jeg er mest vild med det blå ;-) Rigtig godt nytår med håb om masser af strikkeglæde :-)

    SvarSlet