tirsdag den 27. december 2016

Ravello genopstået fra en UFO

Egentlig skulle dette garn bruges til en bluse med rød bundfarve og et flot sort mønster og jeg var begyndt, at strikke med 3 tråde i hver farve. Rent farvemæssigt så det lovende ud, men det var for træls at strikke og tæt på det for fladt ud, måske var det for tæt? Jeg opgav projektet og så lå det der.

Jeg begyndte at trævle op, men det var også uoverskueligt, så det lå bare. 1. december var jeg til UFO-dag hos Garnkisten og jeg fik første led trævlet op. Senere fik jeg skilt alle trådene ad også besluttede jeg mig til at strikke en Ravello.

Jeg var lidt i tvivl om der var supersoft nok, da jeg ville strikke blusen 5 cm længere, så jeg har brugt det optrævlede alpaka til striberne og skiftede til supersoft på selve blusens krop. Og det var godt valgt, da der ikke var nok rød supersoft. Til gengæld har jeg en rest så jeg kan strikke nogle dejlige pulsvarmere :-)
Mit forbrug:
Sort supersoft: 75 gram
Rød supersoft: 102 gram
Rød alpaka: 72 gram

Jeg synes Ravello er en dejlig model og jeg kommer helt sikkert til at strikke flere af dem :-) Jeg har en del supersoft på lager.

3 kommentarer:

  1. Der er ikke noget bedre end få brugt garnet til noget andet, når der er noget der ikke virker. Når det så oven i købet ender så fint som den her, er der ikke et øje tørt.

    SvarSlet
  2. Sikke en skøn bluse, har straks fundet opskrift og lagt i kurv. Tak for inspiration

    SvarSlet
  3. Fin udgave af den skønne model! Den er jo en af den slags, man hurtigt kan få gode farve-ideer til og drømme om at strikke dem alle ;-)

    SvarSlet