mandag den 18. juli 2016

Brede zig-zag striber - længe undervejs

I juni måned 2015 købte jeg Hendes Verden fordi der var et god strikkehæfte med. Jeg strikkede ret hurtigt en model fra hæftet, men jeg ville også gerne strikke denne, som i hæftet blev kaldt "Brede zig-zag striber". I september valgte jeg de smukkeste farver hos Garn10 og Tussah Tweed fik jeg med hjem, men der var ikke nok Alba, men jeg sagde til Helle, at det ikke hastede, da jeg ikke regnede med at bruge den vinteren over.

Jeg fik mit Alba i hus midt i januar 2016!

Jeg startede blusen de 20. februar 2016.

Da den var færdig sad den bare helt tæt, som malet på og helt ind under armene. det føltes ikke rart, så jeg besluttede, at den skulle strikkes om - jeg lavede beregninger og notater, så det var helt klar :-)

I mandags fik jeg den pillet helt op til ribben og jeg strikkede 2 ekstra omgange rib samt 4 omgange glat gul inden jeg startede på striberne i Tussah tweed. Disse ekstra udtagninger betød selvfølgelig ændringer i de kommende indtagninger, men det gik strålende - blusen blev færdig fredag og lørdag blev der hæftet ender og blusen blev vasket og hængt til tørre.

Nu har jeg den på og den har lige det ekstra plads jeg har brug for, for at jeg kan føle mig godt tilpas :-)
I følge opskriften skulle der til største størrelse bruges 1 nøgle (100 gram) Tussah Tweed og 5 nøgler Alba. Ved første strikning havde jeg kun brugt 4 nøgler Alba og lidt over halvdelen af Tussah'en. Efter 2. gennemstrikning fik jeg hul på det 5. nøgle og brugt ca. 75 gram Tussah.

5 kommentarer:

  1. Godt du fik lavet den om. Den skal jo føles behagelig at have på. Flot er den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia - jeg har faktisk brugt den rigtigt meget, den er behagelig

      Slet
  2. Godt du fik lavet den om. Den skal jo føles behagelig at have på. Flot er den.

    SvarSlet
  3. Hvor er den sej - sikken sommerfarve og alligevel fint nedtonet af tussah´en :-) Strik skal bare være behageligt at have på, så godt, du fik lavet den om :-)

    SvarSlet