mandag den 28. marts 2016

Bluse i multifarver

Det er en lille bluse som vækker minder

Under et af mine første besøg i Fandango, måske i 2006 eller 2007, viste Sys mig hvad hun havde i butikken, der i blandt Noro-garnet. Jeg havde lidt dårlige erfaringer med farveskifte-garn, som jeg synes blev for enst efter strik. Det sagde jeg selvfølgelig og Sys viste mig ovennævnte bluse, hvor hun havde strikket den med 2 forskellige farver Noro Silk Garden. Det kunne jeg se var flot. Men ellers kunne jeg slet ikke relatere mig til garnet.

Senere kom jeg til at strikke for Fandango og jeg faldt for en af de voksen- modeller
Den strikkede jeg, men den er kun blevet brugt et par gange. Så under en oprydning kom den hen i en bunke  og her i påsken fik jeg den trævlet op, garnet blev vasket og tørret også havde jeg 462 gram Noro Yuzen. Yuzen passer i strikkefasthed med Silk Garden, Sammen med noget Askeladen merinould kunne jeg havde købt i en tilbudskurv kunne jeg endelig strikke en bluse med multifarver. 

Jeg har strikket str. 4 år og brugt 98 gram Yuzen og 88 gram Askeladen merinould og jeg er tilfreds med blusen. Nu er det så bare hvem der skal have den? Det må tiden vise.

Tilbage til minderne. Det var i Fandango jeg begyndte at komme til strikkecafeer og lære nye engagerede strikkere at kende, jeg lærte nye teknikker, strikkede modeller til butikken og om festivaller. 

2 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at garn sådan kan finde ny anvendelse. Især sådan noget lækkert garn ville det være en stor skam ikke at få brugt. Det er en sød lille bluse du har fået ud af det.
    Og ja, du ret, Fandango var en virkelig dejlig strikkebutik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det nyder jeg altså! Jeg har mange gode minder og der er vokset mange gode ting ud af bekendtskaberne fra Fandangos strikkecafeer :-)

      Slet