fredag den 12. februar 2016

Min Pullover

Godt jeg havde lavet en strikkeprøve og vasket den :-)

Mens jeg strikkede på min Pullover føltes den meget tæt, mere tæt end jeg synes den skulle være. Men heldigvis havde jeg strikket en prøve og vasket den så jeg vidste den ville blive blødere. Og det blev den heldigvis.


Jeg har strikket den i Geilsk tweed, som har ligget på mit lager siden 2012. Jeg skulle finde det helt rigtige projekt til dette smukke garn. jeg er helt vild med farven. Jeg ville så gerne fotografere i sol i dag, men det viser blusen lysere end den er, det er stadig lidt svært med lyset, når man skal fotorafere. Jeg købte garnet til et Geilsk lagersalg - vistnok inden "Grib garnet".

Jeg har brugt 7 ngl. og 40 gram Geilsk tweed T19 lilla blomme og stort set overholdt opskriften med længder  mv.

Pullover er fra Susie Haumanns bog: "Knitwear", som jeg synes indeholder flere fine modeller: Tunic, Scarf og Blouse, som er mine favoritter efter denne. Som det fremgår har modellerne navne som fortæller hvad de er: Cardigan, Stole, Jumper,Wrap og Robe. Jeg syntes det var sjovt og underspillet med en sød humor da jeg købte bogen og begyndte at kigeg i den. Men hvis man vil søge på modellerne så er de irriterende! Der kommer alt for meget frem

Mens min Pullover lå og tørrede tænkte jeg lidt over den lidt vide halsudskæring, den er lidt for åben til mig. Jeg besluttede mig for at strikke et halsrør med nogle af de sidste de sidste 3 nøgler jeg har på lager.

Jeg har da også været ude til strik:

I Garnkisten, hvor jeg købte denne

 Også til strikkebio, hvor vi så Den Danske pige - dejlig film.
Og ja, min Velfærdsmodel er kommet frem igen og blver snart færdig - håber jeg :-)

15 kommentarer:

  1. Flot trøje. Dejligt at få brugt af lageret, så der kan komme nyt ind.Det ser også ud til at du har flere dejlige ting at vælge imellem. Dejligt med godt selskab. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja det er og hvis man følger det jeg laver kommer der en del lilla på lageret.

      Slet
  2. Skønt at få brugt af lagergarn og din trøjer er super flot og meget enkel. Det er også altid dejligt at komme ud og strikke sammen med andre

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja bestemt, det lager skal holdes nede og det er svært. Ja jeg nyder at strikke med andre.

      Slet
  3. Pullover er et godt mønster. Jeg strikker min i en gammel tyndere silkwool og Pacalina sammen. Og så har jeg strikket venderækker i halsen for at for den længere ned foran. Er spændt på om det lykkedes.
    Det er en smuk farve, du har strikket din i. Det spiller så flot i solen. Selvom farver er svære at fange...
    Din Falkenberg glæder jeg mig til at se. Lige min farve!
    Er Velfærdsmodellen bare sej i de nederste lange omgange? Det må da bære TV-møde-Bio-strik ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min Pullover er lige lagt i tænkeboks... den sidder ikke pænt på mig. ØV!

      Slet
    2. Velfærdsmodellen er perfekt TV-/biostrik :-) Ærgerligt at din Pullover ikke kom til at spille, godt du fik prøvet inden den blev helt færdig.

      Slet
  4. Det er da en totalt skøn pullover - og flot garn. Herligt med strikkebio. Den film vil jeg rigtig gerne se - med eller uden strik.

    SvarSlet
  5. Wauw den er lækker - jeg havde slet ikke overvejet at man kunne strikke den i tweed garnet, det er da helt vildt godt.
    Jeg strikker den også i lysegrå supersoft, men kunne sagtens finde på at lave den i geilsk tweed efter at have set din.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er hyggeligt at inspirere hinanden :-) Pullover må også blive flot i supersoft - mønstret bliver vel lidt tydeligere+

      Slet
  6. Ja, der er mange gode og lækre designs i den bog - jeg er også i gang ;-) Den farve fra Geilsk har jeg også flere gange været på nippet til at købe - den er virkelig smuk med den tweedede effekt og du har fået en skøn trøje ud af det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en dejlig bog, som sagt skal der nok strikkes et par modeller mere.

      Slet
  7. En flot pullover . Nu skal knitwear vist snart købes. Det er en flot Falkenberg model som du har fundet dig. En skøn farve. Hav en god søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det skal du gøre, det er fine enkle modeller :-) God tirsdag til dig!

      Slet