søndag den 11. oktober 2015

Pink Calla

I Todbjerg faldt jeg for den dejlige Calla og jeg havde allerede noget en-trådet uld fra bindestuen, som skulle bruges. Jeg strikkede det sammen med Pink Kid Silk Mohair fra Garnudsalg. Opskriften hedder Calla og findes i bogen Blomsterstrik af Annettte Danielsen.

Det var en dejlig model at strikke - man starter fra oven og strikker et fint Calla-mønster. Men her kom det klassiske "jeg-ved-da-hvad-hun-mener"-syndrom. Og selvom jeg tænkte "hvorfor beskriver hun det når det står i diagrammet?" strikkede jeg videre. Hvor for bliver jeg ved med det, selvom jeg siger til mig selv, at jeg skal stoppe og undersøge når sådanne tanker opstår?

Det resulterede i at jeg lidt senere indså jeg hvorfor Annette skrev det, diagrammet skulle suppleres med bagside-pinde så Callaerne kunne blive lange og elegante og ikke små og buttede. Nå men så måtte jeg bare trævle op - igen.

Da det elegante mønster så var afsluttet skulle jeg primært strikke ribben og Annettes forslag om at strikke fra bagsiden, fordi der er flest retmasker virkede. Jeg havde ellers overvejet hvor meget det mon betyder, når det er rib-agtigt.

Jeg strikkede til den målte ca. 45 cm fra ærmegabet inden rillekanten, for jeg ville gerne have den længere. Jeg overvejede at erstatte ribkanten med en ribkant 3 ret, 3 vrang, men jeg endte med den oprindelige kant.

Nu mangler jeg knapper - jeg var ikke tilfreds med mine lagerknapper, så jeg må på knappejagt :-)

I får lige de store billede - da jeg havde taget billedet så jeg himlen. Der er både grå skyer og blå himmel, det synes jeg er så flot.

6 kommentarer:

  1. Den er da flot Susanne. Jeg er ikke kommet igang med noget fra bogen endnu, men det kommer :-).

    SvarSlet
  2. Den er godt nok flot, og sikke en fantastisk farve

    SvarSlet
  3. Jeg må vist lige huske dine kommentarer til opskriften når jeg snart begynder på min egen. Det ER virkelig en smuk model, og jeg faldt også pladask for den. Og det gør sikkert ikke noget, at der kommer lidt længde på.

    SvarSlet
  4. Hvor er den blevet flot!
    Super lækker farve :-)

    SvarSlet
  5. Tak for info Susanne - godt at vide, når jeg selv på et tidspunkt skal strikke den. Jeg faldt også for den i Todbjerg - den er skøn. Din version er super flot, farven er da lækker og jeg kan forestille mig, at den klæder dig fantastisk.

    SvarSlet
  6. Den er blevet flot i farver! Den er jo hvid i bogen... Lidt blegt til vores vinterhud.
    Fantastisk flot himmel på billedet!

    SvarSlet