lørdag den 17. oktober 2015

Min Campbell

Uhh, jeg faldt for denne model da jeg fandt den Ravelry og den blev hurtigt indkøbt. "En Susanne-model" blev der sagt . Jeg var vild med de fine mønstre, at den var så lang og rimeligt høje hals.

Diagrammet drillede i starten, men jeg fandt ud af det og løste det med at lave omslag bagefter, når jeg kunne se de manglede. Da den var færdig var den alt for stor i det øverste: halsudskæring og brystområdet - jeg kunne bevæge mig uden at blusen fulgte med. Længere nede passede den.

Den røg hen i et hjørne! Skuffet var jeg, for jeg ville så gerne have den på.

Efter et stykke tid kiggede jeg på den og fandt ud af at jeg skulle strikke det øverste i en mindre størrelse og tage ud bagefter. jeg havde det samme bøvl med diagrammet. da den så var færdig, passede den foroven, men jeg synes den var for snæver. Faktisk kunne jeg heller ikke lide at ind- og udtagninger ligger på forstykket. jeg læste hvad de øvrige skrev på Ravelry og flere havde oplevet det samme som mig - specielt en af dem længst nede mente at den slet ikke var godt nok gennemarbejdet og hendes beskrivelser fik mig til at tænke på et indlæg jeg for længe siden har læst hos Frau Putz "Kyklopbryster". jeg kan faktisk godt forestille mig at den har passet godt i en mindre størrelse og at den så er beregnet i de øvrige størrelser. Surt når man betaler for en opskrift og lektien er at man lige skal kigge hvad de som har strikket modellen skriver ;-).

Tak til dem der bruger teststrikkere og dem der teststrikker - det ser man heldigvis ind i mellem.

Nå endnu en gang røg blusen i min taske med ting som jeg skal gøre noget ved. Og nu kom den til at ligge længe. Så prøvede jeg den for et par uger siden og jeg kommer aldrig til at holde vejret så meget og jeg ville alligevel gerne bruge den. beslutningen blev, at jeg trævlede den op til over alle indtagninger og dampede garnet for at få det til at rette sig ud. Planen var så at jeg bare ville strikke ned og lave en rib forneden. Som sagt så gjort.
Nu håber jeg at jeg får den brugt :-)

7 kommentarer:

  1. Sikke nogle omveje for at få en smuk bluse. Jeg har også indtryk af at mønstre er til størrelse medium og så bare forstørret... Men jeg har kun barm på forsiden, så jeg ender med for meget strik på ryggen og en ok front! Træls. Nu prøver jeg at strikke medium bag og large for...
    Jeg kan godt lide Amy Harzog og hendes mønstre til DAMER!

    SvarSlet
  2. Ja sært! Tak for tippet, jeg vil da lige kigge lidt på Amy Harzog.

    SvarSlet
  3. Den er smuk, og farven er dejlig.

    SvarSlet
  4. Det kan jo få een til helt at opgive, når opskriften ikke virker. Men du har fået et dejligt resultat ud af din vedholdenhed :-)

    SvarSlet
  5. Det er bare så ærgeligt, når man får fingre i en dårlig opskrift. Skønt at du har fået lavet blusen færdig, på trods af vanskelighederne. Jeg synes den ser flot ud

    SvarSlet
  6. Jeg er helt enig i dine betragtninger omkring designere. Hat også selv gjort den erfaring, at nogle mønstre bare ikke er gennemarbejdede nok. Jeg købte for noget tid siden et mønster til en cardigan. Der var ingen mål i opskriften og det maskeantal der blev opgivet svarede til en brystvidde på 72 cm for en størrelse large, så den blev heller aldrig færdig. Nu køber jeg kun mønstre, der har været teststrikkede, f.eks. Heidi Kirrmaier, Isabel Kraemer eller La Maison Rililie som altid har teststrikket deres mønstre før udgivelsen. Ikke mindst i lyset af, at priserne på mønstrene nu også er steget efter der er kommet moms på, til 50-60,- kr. pr. stk.

    Synes ellers din bluse er blevet rigtig sød og kan sagtens forestille mig, at den klæder dig godt. Håber du bliver glad for den.

    SvarSlet
  7. Sikke da en masse bøvl, du har haft med den - det var da godt du endte med at få en brugbar model ud af det - uden kyklop bryster ;-)
    Din Calla er blevet flot - sikken en farve :-)

    SvarSlet