søndag den 27. september 2015

Lyse nætter

Jeg fik garn til et vinkelsjal i gave - men jeg fik garn til 2 hæklede gaver så jeg byttede det fantastiske Engleuld til hindbærrød. Planen var en cardigan og efter at have kigget opskrifter på nettet kiggede jeg i bøgerne på min efterhånden veludstyrede strikkebogsreol.

Også fandt jeg Annette Danielsens hæfte "Sommerstrik", hvor "lyse nætter" var og jeg husker tyeligt at det var en af de modeller jeg købte bogen for. jeg har jo altid så mange planer og det er dejligt at finde tilbage til en af dem :-)

 Det var et dejligt strikketøj, lidt at lave og holde øje med, men ikke for meget - jeg kunne godt snakke i mens ;-) På billedet er trøjen endnu ikke vasket, den ligger og tørrer på mit badeværelsesgulv.

Jeg har brugt 8 nøgler - 364 gram.

Jeg synes knaphullerne sidder lidt yderligt, skulle jeg gøre det om ville jeg srikke et par masker mere inden jeg strikkede knaphullet.

Derudover er jeg rigtigt godt tilfreds og den skal nok lune mig når det bliver koldere.


9 kommentarer:

  1. Det er en rigtig dejlig trøje, og sikke da en smuk farve, du har strikket den i

    SvarSlet
  2. Hvor er den super flot og sikke en smuk farve du har valgt at strike den i.

    SvarSlet
  3. Den er så flot og farven er lige i øjet. Den trøje var også årsag til at jeg købte hæftet i sin tid, jeg ville have den i petroleumsfarvet dengang, men fik den aldrig strikket. Måske den kommer på pindene engang, for fin det er den altså og meget anvendelig.

    SvarSlet
  4. Dejlig trøje i en lækker farve. Jeg har også hæftet, men har endnu ikke strikket noget derfra.

    SvarSlet
  5. Hvor er den blevet flot.
    Farven er utrolig smuk!

    SvarSlet
  6. Lyse nætter er en skøn og meget anvendelig cardigan. Virkelig dejlig frisk farve du har valgt :-)
    Sjovt som nogle modeller, man egentlig har planlagt kan komme i glemmebogen, for pludselig at dukke belejligt op igen ... Hurra for en dejligt strikke bibliotek

    SvarSlet
  7. Det er en super flot trøje !

    SvarSlet
  8. Åh ja, hvor tit glemmer man ikke lige en model, fordi vi hele tiden bombarderes med nyt - men så er det godt man kan finde tilbage igen. Virkelig flot trøje i skøn farve :-)

    SvarSlet
  9. Fantastisk smuk sweater! Hvilken type garn har du brugt?

    SvarSlet