søndag den 16. august 2015

Strikkebøvl

Ja, af flere slags!

Den første var jeg forberedt på: muslingemønstret på min jomfruhummer, det er dobbeltomlags og 5 dobbelt sammenstrik af 5 forlængede masker. Jeg ved godt at disse sammenstrikninger ville drille min nakke og skulder, men da der er en hel del glatstrik valgte jeg at strikke den. Jeg er nemlig vild med den. Jeg prøvede den hos Geilsk og den sad bare godt.

Nu er jeg ved at strikke kanten for oven og nu er det slemt - jeg er nødt til at rationere, da det giver smerter i overarmen (nakkerelateret) og det pirrer også myoserne.

Jeg er overbevist om at der er museskader som ind i mellem driller mit strik, jeg kan generelt holde det nede med øvelser, men det er træls og jeg kunne godt tænke mig det bare kunne forsvinde Men vi har vel alle et eller andet?

I går ville jeg for at spare lidt på strikningen vinde noget af det garn op jeg har liggende og har planer for. Forrige jul fik jeg jo et elektrisk krydsnøgleapparat og det er bare så skønt. Jeg fik nemlig også ondt i nakken af mit manuelle krydsnøgleapparat når det er til et helt projekt. (Det er faktisk fint når jeg vil spole lidt af cones.)

Jeg havde spolet det lilla og det rødbrune og var godt i gang med det rosa og pludselig fløj min robbin i luften og det var ikke bare den hvide der, det var noget af den sorte som kører rundt. Der faldt også dimser på gulvet og og resten af den sorte og robbin og garnet raslede. "Ro på" sagde jeg til mig selv og ærgrede mig for jeg troede noget var brækket.

Da Lars var kom hjem skilte han tingene ad og det var bare en skrue inde midt i det hele som havde arbejdet sig løs. Lars reparerede det hele og jeg spolede glad det sidste færdig :-)

Og se hvem der har fundet hinanden:
Det bliver nok en cardiganjakke.

2 kommentarer:

  1. Åh det lyder træls med den jomfruhummer. Jeg har haft et kit liggende til den i over et år, men nu får det da vist lov at ligge længe, for det lyder anstrengende med de sammenstrikninger.
    Det var da heldigt at din mand kunne reparere apparatet, så du ikke skal til at vinde op ved håndkraft.

    Det lyserøde garn er perfekt sammen. Spændende hvad du nu går i gang med.

    SvarSlet
  2. Det er et smukt mønster, der er i Jomfruhummeren. Jeg er sikker på, at resultatet bliver umagen værd.
    Og to smukke lyserøde garner - godt de fandt hinanden.

    SvarSlet