onsdag den 8. juli 2015

Smillas kjole til Nora

To af mine klassekammerater i gymnasiet blev par, fik 2 piger og blev gift. Jeg har tilbragt meget tid sammen med dem i årenes løb og da deres døtre blev født strikkede jeg små barselsgaver til dem.

Da jeg hørte at den ældste AK var gravid og skal føde her til sommer tænkte jeg " som mor så datter" så jeg ville strikke en lille ting. Mit blik faldt for et nøgle Blackhill Cottonwool i pink/Slikkepind også jeg valgte at bruge det til at strikke Smillas kjole fra Susie Haumanns "All you knit is love" - jeg har været vild med den kjole fra jeg købte bogen. Her var så lejligheden. jeg har brugt 60 gram garn til str. 6-12 månederog strikket på p. 3 - et dejligt projekt jeg nok skal gentage en gang i mellem.

Og her er så Noras kjole:
  Jeg håber jeg på et tidspunkt kan vise et billede, hvor Nora har kjolen på :-)

12 kommentarer:

  1. Hvor er den fin og rigtig sommerfarve. Håber der bliver sat pris på den

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - dte tror jeg - den kommende mormor kan stadig huske hvad jeg strikkede da den kommende mor kom til verden.

      Slet
  2. Den kjole er bare så fin, og sikke en smuk farve, du har strikket den i

    SvarSlet
  3. Det er en rigtig sød model. Skøn pigefarve

    SvarSlet
  4. Den er så fin dejlig farve du har valgt. Jeg er selv vild med denne kjole og har strikket den et par gange nu, sidst i farven sand med en isblå kant.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Det er da også nogle flotte farver du har valgt.

      Slet