lørdag den 16. maj 2015

Karklude

Jeg var ikke den eneste der hørte om de små plastikkugler, som er alle vegne og i vores mad. Det skyldes bl.a. de såkaldte gule, blå og rosa engangsklude som så mange bruger. Men det er i alt muligt f.eks. vores tøj, men man skal jo starte et sted.

For mit vedkommende handler det så om karkludene - jeg gjorde status på mit bomuldsgarn og der er masser. Jeg har strikket alle mulige mønstre og det er jo perfekt bil-, bus-, bio- og snakkestrik.





På instagram så jeg at "mettemhegdahl" også strikkede klude som var fint foldet med banderolen om - det så så fint ud. Hun strikkede dem i Paris fra Drops - hmmm det har jeg vist på lager... jeg hæklede et fint håndklæde sidste sommer og hensigten var at man skulle strikke 2, så det har jeg garn til.

Men det orkede jeg ikke - jeg hæklede det vist også kun fordi jeg skulle se om jeg kunne og det var så fint. Nu er garnet blevet til klude.




















Der dukker billeder op i aviser, på facebook m.v. - det er lidt rystende og i den sammenhæng er det jo kun en ganske lille indsats, men man skal jo starte et sted ;-)

6 kommentarer:

  1. Du har helt ret, jeg strikkede karklude for mange år siden, de fungere fint - men kors hvor bliver de "lange" i brug..
    Køkkenhåndklædet har jeg også lavet - bare fordi jeg kunne, og ja kun et *G* - hæklede flere andre men i andet mønster

    SvarSlet
  2. Jeg prøvede at strikke karklude for mange år siden, men synes ikke, at de kunne tørre ordenligt op. Der var våde striber overalt hvor kluden havde været uanset hvor meget jeg vred den, men det handler måske om måden den er strikket på.
    Jeg synes det er et vigtigt emne at tage op og en lille indsats for at gøre en forskel. Selv vælger jeg altid plastposer fra, når jeg kan komme til det, f.eks. i supermarkedet, men jeg oplever ofte, at når jeg kommer op til kassen, så putter de varene i en plastik pose alligevel.

    SvarSlet
  3. Jeg kan ikke vride en karkklud der er hæklet. Så det er ike en idee for mig. Men jeg bruger gammel dags karklude, de kedelige grå/beige farvet med en rød stribe i enderne. Jeg har aldrig brugt engangsklude

    SvarSlet
  4. Ja, det er ganske forfærdeligt med al den plastic og utroligt, at det kan ignoreres gennem så mange år! Fine klude, du har lavet og så fint foldet med banderolen :-)
    Flot, flot top i dit sidste indlæg - sikke skøn lilla farve :-)

    SvarSlet
  5. Dejlig side du her har tak for kik hilsen sonja hjemmeside: www.muttis-strikkehule.dk

    SvarSlet
  6. Dejlig side du her har tak for kik hilsen sonja hjemmeside: www.muttis-strikkehule.dk

    SvarSlet