søndag den 15. marts 2015

Flystrik og gave

Mit flystrik var jo et dejligt Camomille sjal, jeg har strikket så mange at det bare kører derudaf. Nu er det færdigt.


Jeg har brugt garn fra lageret og jeg har brugt det skønneste Blue face Leicester fra Fleece Artist kombineret med blåt Lace fra Drops. Jeg har brugt 117 gram Blue face leicester og 100 gram Drops Lace - ja faktisk ret præcist - se hvad der var tilbage da jeg var færdig med den sidste spids:

Og jeg kom endda til at strikke "for langt", så sjalet er blevet større end efter opskriften 60 cm mod 52 cm på det bredeste sted og 110 cm mod 90 cm i hver "vinge". Og hvorfor det? Tja, måske de der overvejelser over hvor meget man skal rykke når man måler, så jeg målte forsigtigt. Efter blogning var det så bare så stort.

Skidt - det er lækkert! Lækkert nok til en gave mener jeg. Jeg vil nemlig gerne give en gave til teamleder, som går på pension til maj. Den bedste leder jeg har haft, den har været bedst til at tage hånd om sine medarbejdere. Hun skulle have noget særligt :-)

God søndag!

10 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet smukt!
    Det gør bestemt ikke noget at det er blevet stort. Det bliver skønt at svøbe sig i.
    Og så der det jo en bonus, at du fik brugt dit lace garn helt op :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja det skal nok gå, men hvis man kigger på garnforbruget er det rart at vide. Du har ret, jeg synes også det er bonus at få brugt noget garn helt op :-)

      Slet
  2. Er helt enig med Tine...det er meget smukt dit nye sjal :-)

    SvarSlet
  3. Det er da fantastisk flot, sikke en dejlig gave at få

    SvarSlet
  4. Det er også en meget smuk gave at give - virkelig flot sjal :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tænkte jeg, hun er det værd.

      Slet
  5. Det er en flot sjal og det lyder meget blødt og lækkert {;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det - ja det kan du tro, det er blødt og lækkert.

      Slet