søndag den 21. december 2014

Her kigger de ikke med...

Tror jeg i hvert fald ikke ;-)

Jeg har strikket lidt til de unge mennesker i år - sådan lidt oveni.

Lars døtre skal have hyggesokker, det har de begge to tit snakket om. Bare i noget helt almindelig ragsokkegarn. Det er str. 36/37 og 40/41 alligevel er der brugt 3 ngl. garn til hver sok, men det er kun til det store par at nøglerne er brugt helt op. Opskriften er ribsokkerne fra Sys Fredens bog Strømper og sokker.
Sidste år fik sønnen et sort halstørklæde, Spindelvæv fra en af Annette Danielsens bøger. Jeg har set ham bruge det meget (og han bruger ikke meget strik ellers), men for nylig nævnte han, at han ikke kunne finde det. Spindelvæv var strikket i Geilsk bomuld/uld, da han er astmatiker og det havde jeg stadig noget på lager af, så jeg valgte at strikke et New York-tørklæde fra Susie Haumanns bog om tørklæder i det sorte Geilske bomuld/uld også tynd mørkegrå alpaca fra Garngaragen.

Jeg har brug 107 gram bomuld/uld og 68 gram af den tynde alpaca og det fungerer godt.

Svigersønnen plejer, at få sokker, men der er flere som er begyndt at strikke sokker til ham, så han sagde forsigtigt i sommer, at han har en hel skuffe fuld. Så i år slipper han.

2 kommentarer:

  1. Jeg har forbudt mine at se med, så må de selv om det ;-) Dejlige, anvendelige julegaver. Rigtig glædelig jul :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. God idé, Lene også rigtig glædelig jul til dig!

      Slet