torsdag den 9. oktober 2014

Min mest ægte UFO

Hvor mange gange har jeg ikke flyttet på den hvide papirspose... Jeg har kigget i den, bekymret mig, ærgret mig...

Jeg har været så vild med modellen helt fra starten. Det begyndte med at Fandango havde udsalg på det garn modellen er strikket i, der var godt nok ikke helt nok af den mørke, men Sys mente, at hvis jeg også købte det lysegrå, så kunne jeg fikse det :-) Det gjorde jeg så.

Også fik jeg en ide til at løse det problem ved at starte ærmerne med det lysegrå, men det har sin egen historie som kan læse her og her.

Den næste forhindring var den mærkelige måde mønstret er beskrevet på, det var superbesværligt og underligt, at mønsterrækkerne ikke var skrevet helt ud. Jeg forsøgte at styre det med sikkerhedsnåle i alle farver, men det var altså uoverskueligt og der var mange fejl.

Så prøvede jeg en klippe-klistre model

Men endelig besluttede jeg mig for at tegne hele mønstret

Jeg besluttede at strikke mønster på forstykket og så lave rygge glat, det sparer formodentlig også lidt garn :-)

Da jeg var godt i gang med forstykket og ikke længere lavede fejl var der rigtig stor forskel og rent faktisk ville jeg hellere have en ribkant forneden. Jeg synes altså rib giver en god afslutning. Det hele blev pillet op og forstykket strikket forfra. Og så blev jeg glad. Det gik hurtigt med og så skulle den monteres - det er en helt klassisk model med for- og bagstykke, samle masker op til hals også ærmerne. Det tager jo sin tid og jeg har sendt mange tanker til de mange topdown modeller jeg har lavet på det seneste. Men så igår blev den færdig :-)



















Jeg har brugt 13 ngl. koksgrå, 2 ngl. af den lysegrå og 1 ngl. pink COOL WOOL Merino big. Opskriften er fra et blad fra Lana Grossa Merino 2 - et gammelt blad og jeg har jo rettet en del i modellen :-)

Men hvis du klikker her kan du se billeder fra bladet :-)

4 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en flot trøje - men sikken tålmodighed den har krævet ! (med alle de udfordringer). øv at mønsteret ikke var lige at gå til. Men nu er den færdig - og resulatet er flot. Tillykke med den :o)

    SvarSlet
  2. Jeg er meget imponeret over at du har holdt ud så længe!
    Hvis det var mig, var den trævlet op for længe siden ;-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det godt, du holdt ud - den er da blevet helt utrolig flot og lækker :-) Den kan forhåbentlig bruges i mange år nu :-)

    SvarSlet
  4. Superflot!!! Hvor er det godt, du holdt ud og fik så smukt et resultat ud af dine anstrengelser!

    SvarSlet