torsdag den 6. marts 2014

Puder og pulsvarmere

Jeg har ferie i denne uge og jeg har forskellige håndarbejds"hængere", som jeg gerne vil have lavet. Jeg har et mål om at tage fat i en om dagen og så må jeg strikke.

De første er nogle puder til båden, jeg købte stof i sommer og så faldt jeg og brækkede hånden. Så lå stoffet bare der. Den anden forhindring var den nye symaskine som bare var dum og anderledes. Her tog jeg ud i symaskineforretningen og fik hjælp og instruktion og bestemte jeg at jeg skulle sy lidt hver søndag, så jeg blev ved med at huske hvordan de enkle ting skal gøres. Jeg er endda blevet til at bruge tråderen.

Stoffet findes i 2 mål - de små skulle bruge en monterigspude på 35 * 60, så efter en masse lynlåsbøvl fik jeg de 2 små puder færdige.

Det store stykke stof var 48 * 71 cm og der kunne jeg ikke bare købe en monteringspude. Jeg købte en på 60*60 cm og tænkte jeg kunne folde den de ca. 10 cm ned også ville puden blive kortere. Men da jeg kiggede på det synes jeg det ville bliver supersynd. Jeg pillede sømmen og hældte fyldet i pudens pose. Jeg syede puden smallere og klippede noget stof fra restekassen og syede på. Tilbage med fyldet og så lidt mere fyld i. Vups så var puden 48*70 cm og jeg syede det 3. pudebetræk.

Jeg har længe villet strikke pulsvarmere til den brune kjole, men jeg har ikke kunnet beslutte mig til hvilket mønster der passede til garnet. Det skulle heller ikke være rib.

Garnet lå bare og ventede, men så kom det til mig, de skulle selvfølgelig hækles i muslingemønster som i Sys' pulsvarmerbog.

Jeg troede at jeg havde linket til hele udsendelsen "Kludetæppet" fra TV-midt/vest, men det havde jeg ikke - den kan ses i sin fulde længde her.

3 kommentarer:

  1. Ih hvor er du produktiv og international. Puderne er rigtig flotte, jeg anede ikke du var så god til at sy.
    Jeg er nu mest vild med pulsvanterne, skøn mønster og skøn farve.

    SvarSlet
  2. Skønne puder og jeg kan godt se for mig, hvordan de pynter i en båd :-)

    SvarSlet
  3. Flotte puder - de vil garanteret se flotte ud i en båd. Og pulsvarmerne er da bare flotte med det mønster.

    SvarSlet