søndag den 24. november 2013

Vinterforberedelser

Jeg har haft gang i noget pulsvarmerstrik

De pink i alpaca blev egentlig startet i foråret, men så var der fejl i mønstret og så gad jeg ikke. Men det går jo ikke ;-) Det kan jeg jo alligevel ikke have så jeg trævlede op og strikkede den om. De er strikket efter Sys Fredens opskrift "Muffedisser med diagonal rib" fra bogen "Muffedisser og pulsvarmere". 

Både de brune og de grå indeholder Qoperfina, hvor der jo er 2 % kobber, Garnet er ret tyndt så til de brune er Qoperfinaen strikket sammen med Navia Uno og i de grå er den strikket sammen med Strømpegarn. Der er brugt ca. 7-8 gram.

Jeg har strikket dem på p. 3,5 slået 48 m op og strikket 2 ret og 2 vrang og ca. 15 cm.

4 kommentarer:

  1. Skønne pulsvarmere. Qoperfina er et dejligt garn, men meget tyndt. Har lige strikket et par pulsvarmer i to tråde qoperfina.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Sådan et par har jeg også strikket, men jeg ville prøve med noget mere stabilt garn ved siden af. Og det grå var en rest fra dem, for at der var skulle der jo lige noget til.

      Slet