søndag den 20. oktober 2013

Slå op og luk af...

Jeg har bare slået op og slået op - denne gang fordi det har passet at have forskellige ting i gang. Det jeg sådan har slået op til er pulsvarmere, sokker, spindelvævshalstørklæde, kjole og Betsy-trøje.

I denne weekend fik endelig lukket lidt af - først nogle pulsvarmere til min Wisdom:







I september slog jeg op til en kjole - opskriften hedder Kjole med 3 striber, men jeg ville have den ensfarvet. Den er strikket nedefra og op, så der var mange masker og derfor et rigtigt godt bilstrik da vi skulle på weekend på Møn i september.

Nu er den færdig, men endnu ikke vasket - jeg skal lige beslutte mig for hvordan jeg vil vaske, men jeg kan jo godt vise den frem :-)

Opskriften er af Jytte Slente nr. 2082BC og jeg har strikket i originalgarnet Lucca Fino. Jeg har lavet nogle ændringer, da kjolen skulle være lidt kortere. Dette projekt er et godt eksempel på at jeg har overholdt nytårsfortsæt - jeg har prøvet flere gange.

Jeg har strikket str. L, men jeg har lavet ærmegab efter str. S, da jeg er kort på det stykke. På forstykket skal man strikke 8-9-10 cm inden man lukker til hals, men jeg kan godt lide at halsen går højt op så jeg strikkede 13,5 cm inden jeg lukkede af. Jeg lukkede så 2 m og 5*1m. Ærmerne er strikket efter str. S, men jeg blev så alligevel lidt bekymret for at de ville blive for korte, så jeg lavede længden efter str. L. Men de er blevet for lange. Jeg har altså svært ved at måle ærmelængder.

MOdellen er jo oprindeligt i striber og man skulle bruge 4*200 gram, men jeg har kun brugt 662 gram, men jeg har jo strikket lidt kortere nogen steder. Men også højere andre steder.

Restgarnet vil jeg bruge til en "rullekrave", det vil gøre kjolen mere anvendelig hele vinteren.

2 kommentarer:

  1. Det er en rigtig sød kjole.

    SvarSlet
  2. Super sød kjole, den må jeg vist ha kikket nærmere på :-) Årstiden er lige til pulsvarmere - fin efterårsfarve, du har strikket i :-)

    SvarSlet