søndag den 23. juni 2013

Ponchoen Paula

Da vi var på ferie havde jeg medbragt en del projekter - et par stykker var ret enkle, så kan man bedre snakke i mens. Da jeg var færdig med den brune poncho slog jeg op til endnu en poncho - Paula. Opskriften findes i Lene Holme Samsøs bog "Mere feminin strik".

Jeg har brugt 182 gram Knolls Supersoft og 61 gram Kido Lamé - en fin lilla farve med sølv indlagt. Ponchoen ser dejlig blød og lækker ud. Jeg kan godt lide høje hals og det at man kan vende den efter behov - jeg har spytsplejset, så der er kun hæftet ender i begyndelsen og slutningen.

Da jeg begyndte på den synes min mand vist at det var lidt kedeligt - "du skal da også strikke noget med ærmer". Det lovede jeg :-)

På en regnvejrsdag begyndte jeg på disse sokker og jeg strikkede 2 mønstre på benet istedetfor 3 - men jeg skulle nok kun have lavet 1 mønster som Tine. Nu kan jeg ikke beslutte om jeg skal strikke videre med de lidt lange sokker eller pille alt dette fine møster op... Beslutninger, beslutninger, beslutninger...



5 kommentarer:

  1. Fine strømper, jeg tænker på at antal af mønster må vel afgøres af hvor lang et skaft man helst vil have på sine strømper, skal de bruges i støvler er et langt skaft altså dejligt.

    SvarSlet
  2. Den er super flot, din poncho :-) Og jeg ville altså også beholde de fine lange skafter :-)

    SvarSlet
  3. Det er så fin en poncho - er selv rigtig glad for min Paula :-) Jeg kan rigtig godt lide mønstret på strømperne og ville med glæde vise 3 mønsterrapporter frem på skafterne.

    SvarSlet
  4. Det er en flot poncho ... men jeg gir din mand lidt ret ;o), jeg er ikke selv til sådan noget uden ærmer, men jeg syntes det er flot til andre.

    SvarSlet
  5. Det er næsten synd at pille op, det er sådan et fint mønster, der er på strømperne.
    Ponchoen er skøn, garnkombinationen ser rigtig lækker ud.

    SvarSlet