tirsdag den 12. februar 2013

Figurstrikket perlestrik


Nu er den figurstrikkede sweater færdig, men den er større end jeg ønskede. I opskriften stod der at den gav sig meget, men på grund af målene turde jeg ikke andet end at strikke den største.



Da jeg syede ærmerne på var de for lange, så jeg måtte møfle og strække – jeg var godt nok træt i går, på grund af en søvnløs nat. Men hvor overvejede jeg ikke at trævle nogle rækker op?? Den må med i mit nytårsfortsæt J

Egentlig må kraven også gerne blive lidt højere, ligesom den er på billedet J

Nu er så i gang med overvejelser om jeg skal pille op, gøre ærmerundingen kortere og om jeg også skal pille for- og bagstykke op og strikke dem i en mindre størrelse. Min største hindring er selve det at pille sømmene op, jeg har jo hæftet godt ;-)



Knappen – jeg havde faktisk den skønneste sorte knap på lager, men jeg er blevet lidt vild med gul. I går hentede jeg et gult ur jeg havde købt på TS, på posthuset og det inspirerede mig og jeg huskede pludselig denne fine gule knap. Den kom på og så kan den jo udskiftes, når jeg ikke synes det skal være sådan.

P.S.: Jeg ved godt jeg kan putte den i vaskemaskinen og satse, så jeg har ikke helt besluttet mig endnu.

P.P.S: Jeg er færdig med at værne mig mod kulden i denne laaaange vinter, så jeg har nu også strikket et pandebånd til den blå frakke, som fik grønbeige cowl fornylig. Jeg har strikket den af Drops Karisma (22 gram) og Tynn Alpakka (14 gram) fra Du store Alpakka. Det giver et dejligt fast pandebånd og mange af pandebåndene fra Ravelry er med knapper, så nu prøver jeg lige det.



5 kommentarer:

  1. Åh den dilemma! Pil op eller ikke pille op... Kender det alt for godt... Min mand ryster tit på hovedet af mig, når jeg sidder og piller op gang på gang... :D Men held og lykke med den - er sikker på den bliver superflot, uanset hvad...

    Smil fra Ivalu

    http://ivalusen.blogspot.dk

    (tidligere Sukkerknalden)

    SvarSlet
  2. Den er ellers fin, så det er synd hvis den er for stor. Kan en tur i tørretumbleren ikke få den til at krybe lidt mon?

    SvarSlet
  3. Åh nej..... God fornøjelse, hvis du giver dig i kast med at pille op!

    Vask og tørretumbling er jo lidt et sats - hm, spændende hvad du beslutter!

    SvarSlet
  4. Det er da bare alt for træls når det ikke bliver som man liiige troede. ØV

    SvarSlet