søndag den 3. februar 2013

Bandana cowl og nye strikkebøger

Jeg har længe været fascineret af Purl Soho's Bandana cowl og nu manglede jeg en cowl til min blå og grønne frakke. Så var chancen der - jeg fandt noget Dalegarn Free style i mit stash. Det var lidt for tyndt så jeg tænkte på at tilføje noget kid mohair eller lignende. Der havde jeg ikke noget på lageret som passede.

På vej til strikkecafé gik jeg lige forbi Fandango's udsalg og fandt kid mohair i den helt perfekte farve - og hov der hoppede også lige et lille gult nøgle med i købet.














Jeg gik igang lørdag aften og nu er min bandana cowl færdig :-)



Opskriften er meget udførlig og der er en meget fin beskrivelse af at lave de forkortede rækker, der skal bruges for at lave spidserne. Der er slet ingen huller :-)

Kort fortalt er det noget med at strikke "omslaget" med næste gang man kommer til masken. Det er ikke et omslag på den måde jeg plejer at lave det.



Jeg har også købt nogle strikkebøger - de lå i Føtex og kaldte på mig:

2 kommentarer:

  1. Kan det overhovedet lade sig gøre at få for mange strikkebøger?
    Den der cowl har jeg også haft kig på. Den ser rigtig fin ud i din udgave.

    SvarSlet
  2. Fin cowl du har lavet. Det er utroligt så effektiv du er.
    Trøjen af Kim Hargreaves er bare så flot.
    Strikkebøger har man altid brug for, især når de ikke er alt for dyre.

    SvarSlet