søndag den 6. januar 2013

Garn10 for en hyggelig lørdag

I går tilbragte jeg dagen til strikkeklub hos Garn10 i Harlev. Det er så hyggeligt, hvor der bliver snakket, strikket og udvekslet erfaringer af alle slags.

Selvfølgelig strikketips - der var både helt nye strikkere og "gamle" erfarne strikkere - så det er rigtigt dejligt hjælpe hinanden. jeg selv fik en demonstration af hvordan man laver snoninger uden en snoningspind. Jeg kunne godt lave det uden, hvis det var 1m der skulle snos om en anden. Selvom det ikke rigtigt ville fungere med mit tykke garn på p. 10 fik jeg lige et nyt værktøj i værktøjskassen.

Dagen startede med en strikkeprøve, som gav et tilfredsstillende resultat, så jeg gik i gang:

Garnet er Drops Loves You II - et garn som kun er der så længe det er der: 50 % alpaca, 40 % uld og 10 % hør. Det virker dejligt blødt.

Jeg havde egentlig købt det for at jeg kunne lave en "Cumulus", men jeg kunne ikke strikkeprøven til at passe og det er essentielt for at kunne lave den. Så den må jeg finde noget andet garn til.



Jeg var også lidt gårdbutikken og "shoppe" lidt, jeg holdt mig indenfor min grænse :-)

Lidt Arwetta neon-garn til effekter, noget Supersoft til at lave en mobilpung og øve mig i mønstret til AD's Læsø af nogen kaldet perlegrus.

Også nogle fine nøgler uldgarn på bud - de kan vist lige lave et par veste :-)

Tak til alle i skønne kvinder for en dejlig dag!

3 kommentarer:

  1. Garn 10 er altid hyggeligt!
    Jeg skulle "desværre" arbejde fra 10-16 så jeg måtte springe over i går.
    Dejligt at i hyggede jer :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder som en hyggelig klub du er kommet med i og sikke fine indkøb du har gjort.
    Trøjen er vildt fed og det garn ser rigtig lækkert ud.

    SvarSlet
  3. Det lyder rigtig hyggeligt.
    Det link til Garn 10 vil jeg da lige gemme, den ser rigtig fin ud.

    SvarSlet