søndag den 27. januar 2013

Gang i en UFO

Det er altså efterhånden længe siden at jeg begyndte på en skøn bluse efter en Lana Grossa opskrift. Jeg havde købt et "restlager" af garn, så der var ikke helt nok af den mørkegrå, så jeg ville adskille de grå farver med en pink stribe.

Jeg blev inspireret af kravens omvendte glat, men det blev altså ikke godt. Ufortrødent strikkede jeg videre og jeg håbede på, at jeg kunne fikse  det i forbindelse med monteringen. Men efter 2 ærmer og i gang med bagstykket gik det helt i stå.
I 2010 var det blevet en UFO.

Men det kunne ikke fikses så jeg overvejede meget hvad jeg kunne gøre og til en workshop med Annette Danielsen fandt jeg løsningen.

Alligevel blev det liggende i posen.

Men her ved årets begyndelse skulle det være, for at kunne den løsning jeg havde fundet skulle den pink stribe fjernes og der skulle strikkes en slags biese. Men først skulle den gamle løsning fjernes, jeg ville jo gerne bevare det snoede strik. Et trick jeg lærte fra min mor jeg trak en tråd ud:

 Jeg fjernede alt det pink garn og så er de 2 dele adskilt




jeg lavede den forreste del af "biesen". Derefter strikkede jeg masker op på bagsiden og strikkede dette halve på bagsiden.





 Jeg strikkede de 2 pink dele sammen.





Jeg forsøgte at strikke den grå sammen med det pink, men det ville ikke rigtigt fungere, så jeg endte med at strikke det igen og det gik jo hurtigt nok :-)


 Nu er ærmerne rigtigt fine og jeg er tilfreds, så nu skal jeg bare finde ud af  hvor jeg er i diagrammet og jeg tror jeg vil klippe klistre lidt og lave en diagram jeg kan følge med min magnettavle.




Men lige nu koncentrerer jeg mig om min Cobalt, som altså skal være færdig snart - så jeg smutter hen og strikker.

3 kommentarer:

  1. Det var en rigtig god løsning på de ærmer.
    Godt du fik den fundet frem fra UFO bunken :o)

    SvarSlet
  2. Sikke et projekt, jeg bliver helt svedt ved tanken om at trække en tråd ud, men du har fået et flot resultat. Godt gået.
    Jeg glæder mig til at se din cobalt.

    SvarSlet
  3. For en jobb !!! Du er flink, den blir sikkert flot :)
    Klem fra Beth

    SvarSlet