lørdag den 1. december 2012

Louises scorched sweater dress

Ja, nu er den færdig og den er go'
Det er en model af Kim Hargreaves"Scorched" fra "Indigo" og jeg har været vold med modellen fra starten, men da en i blogland skrev at man skulle have en perfekt figur for at gå med den afholdt jeg mig fra at strikke den.
Så viste jeg den til Louise (Lars datter - så derfor også lidt min datter) og hun faldt straks for den.
Nu ved jeg at jeg også skal have den selvom figuren ikke er perfekt :-)

Lidt om strikningen - mønstret er nemt og man lærer det hurtigt :-) Modellen har 3/4 ærmer, men Louise ville have lange ærmer, så vi målte os til at de skulle være 45 cm i stedet for 37 cm.

Da jeg havde strikket ærmerne var der noget galt, der var noget jeg ikke havde fanget i ærmerundingen. Jeg prøvede ærmet og de 45 cm var for lidt. Da jeg strikkede det 3. ærme strikkede jeg ærmet 47 cm og ringede til Louise, nu skulle der prøves (husk mit nytårsfortsæt ;-))

Og ærmet fik 1 cm mere - altså i alt 48 cm inden ærmerundingen. Louise er højere end mig og har lange (flotte) arme.
Jeg har brugt 13 ngl mørkegrå Drops Cotton light farve nr. 30.

Jeg har købt lysebrunt garn til en til mig selv :-)

Men først skal jeg så videre med Ellens trøje (Asgers søster) også er vil mit tidligere team fra kundeservice også have en adventskrans - så måske....


5 kommentarer:

  1. Så fin ser den ud.
    Flot model.
    Ja det er lige det med de mål og strikkeprøver,
    Hun ser sikker så flot ud i den.

    Yt

    SvarSlet
  2. Uha - hvem har den perfekte figur ?
    Sådan en trøje ville jeg nok også afholde mig fra at strikke.
    Men hold op hvor er den trøje da smuk !
    Selvfølgelig skal du da have en selv ..
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Modellen er så flot og selvfølgelig skal du have en selv!!! Ja, hvem har den perfekte krop....? Og hvad er den perfekte krop egentlig? Næh, det flotteste strik er det, der sidder på en skøn, levende model, der er tilpas med sig selv uanset om der er halve eller hele kilo for meget på sidebenene!

    Den kommer til at klæde dig flot i lysebrun er jeg sikker på!

    SvarSlet
  4. Hvor er den FLOT - sikken et pragteksemplar :-) De er så fine de strukturmønstre, der er i Indigo-bogen. Jeg glæder mig til at se den i brun :-)

    SvarSlet
  5. Hold da op hvor er den superlækker. Jeg har også haft kigget på den, men opgave fordi jeg synes mønsteret så krævende ud, men nu hvor du skriver det er nemt, skulle jeg måske genoverveje.
    Selvfølgelig skal du også have en. Du kommer til at ligne en million i den lysebrune.

    SvarSlet