søndag den 23. december 2012

Flere sokker

Jeg havde lavet en regel om at Philip kun skulle have sokker til sin fødselsdag og så plejer han at få en købt ting til jul. Men så jeg hans ønskeseddel og allerøverst stod der: Hjemmestrikkede sokker. Selvfølgelig fandt jeg garn og pinde frem igen.
Jeg var i gang med at pakke ind og sætte til og fra kort på i går, så jeg glemte helt at sokkerne ikke var fotograferet. men sådan ser pakken og garnet ud. Det fungerede faktisk ret godt med en ensfarvet sammen med farveskifte garnet. Jeg har jo en del blandede følelser omkring farveskiftegarn, men her er jeg tilfreds.

Så troede jeg at strømpe-/sokkestrikningen var slut for i år.

Lars går jo en del ude og han fryser meget mere end han plejer, men han siger hele tiden nej til strikkede sokker til at varme sig på. Nu har jeg strikket nogle med en rød stribe og rød hæl og en med grøn stribe og en grøn hæl. Det er da sådan lidt styrbord og bagbord - så mon ikke han vil bruge dem ?
Glædelig jul allesammen!!!!

5 kommentarer:

  1. Mon ikke han vil overgive sig og trække i de lækre sokker,ellers må han jo aflevere til Philip,jeg havde altså også fluks fundet garn og pinde frem,øverst på ønskesedlen,så er der vist ingen vej udenom
    Rigtig god jul til dig,håber der bliver tid til at strikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Gitte - også en rigtig god jul til dig - jeg skal nok finde lidt tid til at strikke :-)

      Slet
  2. De er i hvert fald fine, så jeg kan da ikke forestille mig andet end at de vil blive brugt.
    Rigtig glædelig jul til dig og dine.

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde - også glædelig jul til dig og dine.

    SvarSlet
  4. Hjemmestrikket sokker er i høj kurs herhjemme. De næste der skal på pindene er til den ældste og han vil kun have ragg-sokker. det er da noget man kan se sig ud af på pind 4,5 alle de andre vil have strømper på pind 2,5 det tager lidt længere tid, men er faktisk dem jeg bedst kan lide og strikke. Når jeg altså ikke er gået strømpe kold.

    glædelig jul til dig og din familie

    kh

    ulla

    SvarSlet