lørdag den 29. september 2012

sofavælger

I sidste kom Louise forbi og snakkede igen om det hun kalder et halsrør, hun spurgte hvormange opskrifter jeg har på sådan nogle? Med tanke på Ravelry svarede jeg "100" :-)

Da vi nu sad i sofaen og jeg allerede havde tænkt på Ravelry tog jeg min lille tablet frem. På Ravelry faldt Louise for GAP-tastic. Så langt, så godt, men hvad med garn? Så slog Ravelry til igen! Jeg søgte i mit stash og fandt det garn frem der passede til opskriften. Louise fandt straks noget garn hun synes var tilpas klassisk. Da hun så det in natura var hun sikker.

Og strikningen foregik også i sofaen, hvor jeg har brugt næsten 7 nøgler, lidt over 337 meter. Jo, jo den tid jeg brugte på at stashe tjener sig igen hjem :-)

Og her er den færdige GAP-tastic - Louise har ikke været her, såp I må nøjes med mig. Jeg syens også den virker ret dejlig :-)


6 kommentarer:

  1. Hvor ser den dejlig varm ud, hvilket garn har du brugt :)

    SvarSlet
  2. Jeg har brugt Drops Ull-flamé fra garnstudio, det er købt på tilbud, da garnet udgik. Desværre da det er ret dejligt

    SvarSlet
  3. Hvad går Stash ud på ? Har hørt det før, men ved ikke hvad det er

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Stash er det engelske ord der bruges for lager af garn på Ravelry. Så det betyder her at vi fandt garn til halsrøret blandt det garn jeg havde på lager og ikke skulle ud og købe :-) Det at jeg havde brugt tid på at lægge alt mit garn på Ravelry gjorde det meget mere overskueligt lige at finde det rigtige garn.

      Slet
  4. Tak for svaret. Så blev jeg så klog og lidt inspireret. Når jeg nu i næste weekend skal flytte mit krearum og dermed have fingerne i alt mit garn alligevel. Måske det så skal lagerføres ;-)

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  5. Lækkert halsrør, som din datter må bliver super glad for.
    Jeg har lige som du lagt hele mit stash på Ravelry og er utroligt glad for det. Det gør det supernemt at finde det rigtige garn til et projekt og man har altid et overblik lige ved hånden, uden at skulle rode i skuffer og skabe.
    Jeg er glad for at du inspirerede mig til at få gjort dette.

    SvarSlet