mandag den 21. november 2011

Ikke flyskræk - men flystrik

I weekenden skulle jeg på shopping- og hyggetur til Prag med et udvalg af Ravnemødre og det involverede en flyvetur. Jeg ville have lidt strikketøj med til at beskæftige hænderne og jeg fandt noget gammelrosa garn og min bambusrundpind frem. Da det kun var transporttiden burde det være nok. Men lidt nagede mig, hva' nu hvis jeg bliver færdig.
Det bliver jeg tit og har tit projekter med hjem, men alligevel - jeg fandt også gråt garn frem, faktisk til en større vest...

Allerede da vi kom til Billund fredag morgen 4.50 fik vi at vide at der var problemer i Amsterdam på grund af vejret og de ville ikke have nogen fly ned med passagerer som skulle videre. Vi blev ombooket så vi kom over Kastrup og så til Prag. Jeg fik strikket både i den ekstra ventetid og flyveturen.

Vi hyggede os fantastisk på turen:
Da vi så skulle hjem mødte vi igen tidligt op i lufthavnen og blev tjekket ind. Vi hørte igen om tåge og trafikale problemer i Amsterdam og mens vi sad i gaten blev vores fly udsat og udsat. Jeg sluttede den rosa vest og slog op til den grå og var rigtigt tilfreds med min dobbeltbaggertendens :-)

Vi kom endelig afsted, men vi nåede ikke vores forbindelse videre til Billund og jeg lover jer køerne var meget lange. Et par af ravnemødrene brugte al deres charme og spidse albuer og vi var bare så heldige at  vi fik billetter til 12.35 og vi jublede. Alt dette gav selvfølgelig mere ventetid....

Jeg strikkede og jeg kunne mærke at mit strikkeri gjorde, at jeg fik ro og ikke spildte alt for mange kræfter med at ærgre mig. Men jeg følte heller jeg spildte tiden helt - jeg fik jo strikket.
  Så her er resultatet af lang ventetid og jeg kom glad og rolig hjem på trods af alle forhindringerne.

3 kommentarer:

  1. Det er en af de allerbedste grunde til altid at have godt med strikketøj i tasken - ingen ventetid kommer til at føles som "spildtid" - herligt :-)

    Og så fik du et par små fine veste med hjem :-)

    SvarSlet
  2. Hejsa. Du har vundet den flotte julekalender i min give away. Send mig en mail på info@bettekun.dk. Tillykke! Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  3. Er vildt imponeret over du fik strikkepindende med i flyveren i disse tider hvor selv en 3-i-1 normalt bliver indkasseret ;o)

    SvarSlet