søndag den 23. oktober 2011

Karla

For et stykke tid siden strikkede jeg Margrethe for Fandango, et rigtig lækkert strikkeprojekt og flot resultat.

Men nu er der behov for en Ellen Holm model i en anden størrelse og Fandango har ønsket sig Karla, som jeg hentede garn til fornylig. Da jeg læste opskriften undrede jeg mig lidt for strikkefastheden var 26 m på p. 3 og jeg synes at kunne huske at den er 28 m på p. 3 til Margrethe. Jeg kunne ikke finde Margrethe-opskriften, men jeg tror det, så jeg har været meget omhyggelig med strikkeprøver.
På pinde 3 og 26 m fik jeg kun 9 cm, men heldigvis gik det bedre på p. 3½ - jeg opnåede lige godt 10 cm.

Så nu strikker jeg derudaf:

4 kommentarer:

  1. Det bliver spændende at se den færdig. Det er en god farve du strikker i.

    SvarSlet
  2. Spændende med Karla. Hvilken farve skal striberne have?

    Jeg kunne sagtens forestille mig at strikke en hel flok Karla`er :-) Det er jo en kjole, der er hurtigt strikket. Og skøn!!!

    SvarSlet
  3. Hej Susanne
    Strikkefastheden til Margrethe er en anden, da der er brugt et andet garn.
    God fornøjelse med din Karla, som jeg håber, bliver tilfredsstillende.
    Hilsen Ellen

    SvarSlet
  4. Pia: Tak

    Lea: Striberne bliver koksgrå sennepsgul, eller hvad farven nu hedder, men jeg laver lige om et øjeblik et indlæg hvor jeg viser farverne.

    Enig, det er en dejlig model.

    Ellen Holm: Tak for dit input, jeg fik at vide at det er det samme garn der bruges, derfor min forundring. Men så fandt jeg også din blog, hvor jeg kunne se at det er en bomuld/uldblanding der oprindeligt er brugt til Margrethe. Det kunne jeg godt tænke mig at prøve.

    SvarSlet