onsdag den 16. februar 2011

Cowl og pulsvarmere

Jeg er jo en kuldskær sjæl, så det meste af året bruger jeg tørklæde eller rullekravebluser, så de forskellige strikkede ting til halsen og skulderen er gode for mig. En dag søgte jeg på Ravelry på ordet "owls" fordi jeg jo er vild med uglerne lavet af snoninger, som jeg skulle bruge på sokkerne til Fandango-sokkekonkurrencen.

I den søgning dukkede der "cowls" op, de så helt perfekte ud til mig, så iaftes strikkede jeg en af dem af 1 nøgle Cocoon. Der er i øvrigt rigtigt mange fine "cowls", både med opskrifter, men også til inspiration.



Jeg har ikke rigtigt fundet ud af hvad "cowl" betyder - Google-translate siger: "hætten". Min ordbog giver mig 3 muligheder: 1. munkekutte, 2. hætte (til munkekutte) 3. røghætte (på skorsten). Jeg synes ikke de er så hætteagtige.

Jeg have et nøgle mere, hvoraf jeg strikkede pulsvarmere, dem kan jeg jo også altid bruge, de er ikke strikket efter opskrift, men kun efter målene på min arm.
Mærket på min hånd er fra den venflon, der blev lagt i fredags (hun havde lidt svært ved at ramme, vist nok fordi jeg frøs :-))

3 kommentarer:

  1. Jeg har også tænkt på hvad cowl kan oversættes med. Har heller ikke fundet det rigtige ord :-)
    Dejlige ting du har fået lavet!

    SvarSlet
  2. Tak, Tina - det er jo skønt med noget her i vinterkulden.

    SvarSlet
  3. Grethe siger det betyder halsedisse - det giver jo mening

    SvarSlet